Garnier er offisielt godkjent av Cruelty Free International

Alle Garniers produkter er nu officielt godkendt af Cruelty Free International under Leaping Bunny-ordningen.

Hero Banner Image
DMI CORPO CFI  BP  SOPHIE 2 MAY23
100 % av Garniers produkter på verdensbasis er godkjent av Cruelty Free International.

Leaping Bunny-programmet krever at varemerker foretar en grundig granskning av hele forsyningskjeden sin, inkludert alle råvarer og ingredienser, for a sikre at det ikke forekommer testing på dyr noen steder. Godkjenningen må gjelde alle ferdige produkter til et varemerke – enkeltstående produkter eller elementer kan ikke godkjennes separat, og Garnier må gjennomgå hele produktporteføljen hvert år ved hjelp av et uavhengig selskap.
Bak denne godkjenningen ligger en streng prosess med å innhente dokumentasjon fra mer enn 500 leverandører, for mer enn 3000 forskjellige ingredienser, fra hele verden. Siden 2021 har Garnier og Cruelty Free International jobbet sammen for å sikre denne dokumentasjonen og sikre at alle produkter i Garniers globale portefølje dermed offisielt kan bruke den internasjonalt anerkjente Cruelty Free International-logoen.

cruelty-free-international

"Garnier er et globalt varemerke som alle kjenner til. Det er en viktig milepel å få samarbeide med dem om å eliminere testing på dyr i kosmetikkbransjen og kunne erklære at de er offisielt godkjent av Leaping Bunny-programmet til Cruelty Free International. Det har tatt mange måneder, men Garnier har nøye vurdert hver enkelt leverandør og kilde, og vi er helt trygge på resultatet."
Michelle Thew, Cruelty Free International CEO 

"Garnier har siden 1989 forpliktet eseg til en verden uten dyreforsøk. Det er en viktig milepel å bli offisielt godkjent av Cruelty Free International gjennom Leaping Bunny-programmet, og det har alltid vært en viktig del av Green Beauty-målet vårt. I dag tar Garnier et nytt steg mot å bli et fullt ut engasjert, bærekraftig og transparent varemerke som tilbyr Green Beauty til alle."
Adrien Koskas, Garnier Global Brand President 

cruelty-free-international
Garnier har forpligtet sig til Green Beauty.

Oplev hvilke skridt Garnier tager for at bane vejen for mere bæredygtig skønhed.

OM GREEN BEAUTY

OFTE STILTE SPØRSMÅL
  • Vi oppdaterer emballasjen fortløpende med logoen, men vi ønsker ikke å destruere emballasje på produkter som allerede er butikk eller produksjon. Derfor vil logoen vises på emballasjen vår steg for steg. Men ikke bekymre deg, alle produktene våre (med eller uten logoen) er nå offisielt godkjent av Cruelty Free International under Leaping Bunny-programmet.
  • Cruelty Free International jobber for å få slutt på dyreforsøk over hele verden. De gjør dette ved å undersøke og vise hvordan dyr virkelig har det i laboratorier. De utfordrer beslutningstakere til å gjøre en positiv forskjell for dyr, og de kjemper for bedre vitenskap og et Cruelty Free liv. Cruelty Free Internationals Leaping Bunny er en globalt anerkjent gullstandard for kosmetikk, personlig pleie og husholdningsprodukter. Det er det eneste internationale merket som krever at samarbeidspartnere implementerer et system som overvåker, leverandører og sjekker at det ikke forekommer dyretesting, helt ned på ingrediensnivå, målt opp mot en dato og at selskapnene godtar en kontinuerlig gjennomgang for å sikre at de er møter kravene på alle nivåer. Derfor mener vi at Leaping Bunny programmet gir den beste forsikring forbrukerne kan få om at varemerket gjør alt det kan for å sikre at hele leverandørkjeden er forpliktet til å fjerne testing på dyr i hele forsyningskjeden.
  • Garnier har vært forpliktet til en verden uten dyreforsøk siden 1989, men vi vet at vi i dag må gå lenger.
    Derfor har vi jobbet tett med Cruelty Free International for å få til en gullstandardgodkjenning og forsikre våre forbrukere over hele verden om at vi gjør alt vi kan for å være cruelty free. Garnier er et merke som nå går gjennom en reell transformasjon, fra å forbedre miljøpåvirkningen vår,  til å nå være offisielt godkjen av Leaping Bunny. Vi ønsker å ta alle nødvendige skritt og være et merke som virkelig engasjerer seg.
  • For å oppnå Leaping Bunny godkjenning, må et merke frembringe dokumentasjon fra hver eneste leverandør, som deretter må gjennomgå regelmessig revisjon. For Garnier dreide det seg om å sikre dokumentasjon fra mer enn 500 leverandører, som tilbyr mer enn 3.000 forskjellige ingredienser, fra hele verden. I mange måneder har Garnier og Cruelty Free International jobbet sammen for å sikre dokuentasjon og forsikre seg om at alle produkter i Garniers globale portefolio offisiellt oppfyller kriteriene for å bruke Cruelty Free International Leaping Bunny logoen - som er anerkjent i hele verden som cruelty free-merket.
  • Alle Garnier-produkter over hele verden er nå offisielt godkjent av Cruelty Free International under Leaping Bunny-programmet. Hvert enkelt produkt vil ha Leaping Bunny-logoen trykket på emballasjen. Leaping Bunny krever at merkevarer grundig gjennomgår hele forsyningskjeden sin, inkludert alle råvarer og individuelle ingredienser, for eventuelle tilfeller av dyretesting.
    Leaping Bunny-godkjenning gis til alle ferdige produkter innenfor et varemerke. Enkeltstående produkter eller elementer kan ikke  godkjennes separat.
  • Leaping Bunny-logoen som vi gradvis vil trykke på emballasjen vår, er godkjent av Cruelty Free International. Vi har valgt en grønn logo av hensyn til design og trykktekniske årsaker.
  • Leaping Bunny-godkjenning og økologisk sertifisering er to forskjellige ting. 
  • Garniers Green Beauty-initiativ er en komplett tilnærming til bærekraft fra a til å. Målet er å transformere hvert eneste trinn i Garniers verdikjede for å redusere miljøpåvirkningen.